13 mei 2012

Van GANSER harte!

Gisterenmiddag en -avond heb ik mijn vijftigste verjaardag gevierd en jongens, wat was het leuk! Ik kan het iedereen echt aanraden, Sara worden (Abraham mag ook, mannen). Het begon al met de geweldige, originele berichtjes op sociale media en kaarten die ik ontving. Deze leeftijd insprireert de kaartontwerpers blijkbaar tot grootse afbeeldingen, teksten en vooral ook adviezen voor de '2e helft van mijn leven'.
Als je het succes van een verjaardagsfeest af kunt meten aan de tijd die je nodig hebt om op te ruimen, dan was dit mijn beste feest ooit. En dat is ook zo. Bijna vijftig mensen, in de leeftijd van één jaar tot 82, hebben zich ALLEMAAL goed geamuseerd. Er waren vrienden en familieleden bij die elkaar nog niet eerder gezien hadden, maar op de een of andere manier 'vond' men vanzelf de juiste gesprekspartner.
Ik ben schandalig verwend met sierraden (aandeel Pandora schiet weer omhoog), boeken(bonnen), lekkere eet- en drinkdingen inclusief dinerbonnen, geld waar ik zeker een mooie bestemming voor vindt, bloemen, sfeerverhogers in huis (een prachtige kandelaar). En misschien vergeet ik nog wel wat, het geheugen wordt natuurlijk wel wat minder op deze leeftijd. Ik heb in ieder geval eerder te véél dan te weinig gekregen, en dat geld dan vooral voor de Chinese kolen (dankjewel Jop!).

Het allermooiste cadeautje duurde maar een minuut of tien, maar ga ik nooit meer vergeten. Ze hadden
een GANZEN
FANFARE voor me georganiseerd! Twee clownesk uitgedoste personen, kwamen met een groep ganzen onze oprit opgewaggeld...om daarna een parade voor me te lopen met een prachtig bijbehorend muziekje. Na een ererondje in de tuin met Jos en alle jonge kinderen, waggelde het gezelschap weer richting hun caravan, die ver buiten onze straat stond zodat ze onder grote publieke belangstelling hun aftocht (liever gezegd OPtocht) maakten. Gelukkig remde alle automobilisten op tijd, ik weet niet of ik zo van ganzenlever houdt...

Na zo'n succesvol feest, heb ik, met de wijze inzichten die je als vijftigjarige natuurlijk gewoon hebt;-) tips voor mensen die binnenkort ook iets groots willen vieren. Een soort Maslow-piramide, maar dan voor feestjes:

1 Zorg voor voldoende eten en drinken. Als gasten omvallen van de honger, is dat erg lastig (je ligt al snel in de weg wanneer het druk is)
2 Zorg voor twee beschikbare toiletten om ongelukjes te voorkomen. Hoe meer drank er genuttigd is, hoe minder geduldig de blaas blijkbaar wordt..need I say more?
3 hangtafels bevorderen hanggedrag... en hanggedrag bevordert gezelligheid
4 het allerbelangrijkste: nodig mensen uit waarvan je houdt! En dan komt het vanzelf helemaal goed.

Iedereen die een bijdrage aan mijn verjaardag geleverd heeft: heel hartelijk bedankt!

PS Je mag me nu verder weer Ilse noemen ipv Sara...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten