28 mei 2012

Het dubbelleven van een schrijvende loopbaanadviseur

Vrijdagmorgen moest ik weer werken, het is erg druk in deze tijd van het jaar.
Ik werd op de locatie waar ik werk, door verschillende mensen aangesproken die 'iets' van het boek wisten.  


Ze waren op de ladiesnight in Roermond geweest, of hadden één van de artikelen in de krant gelezen, of ons optreden op tv. Ik heb altijd geprobeerd werk en privé redelijk te scheiden maar in deze fase is dat heel lastig! En iedereen is zo enthousiast! Na het eerste gesprek met een student, spullen ophalen (een prachtige vaas vol piemelbloemen, banner) bij de Laaghuissingel om naar boekhandel Koops te brengen. Na twaalf uur kom je alleen met een ziekenauto of brandweerwagen de stad nog in, dus dat moest even tussendoor...

Etalage van Boekhandel Koops in Venlo

Toen ik er aankwam werd de boel direct ingericht, wow wat leuk! Daarna weer verder met de volgende leerling, tussendoor PLING nieuwtje van Uitgeverij Mooi Media dat we aanstaande dinsdagmiddag een half uur LIVE tafeldames zijn bij L1 tv in Maastricht (van 4 tot half 5), ook even op reageren uiteraard...
Gelukkig had ik geen al te lastige leerling voor me zitten. Om 12.00 uur nog een gesprek met een mentor, student, hulpverlening en een moeder. Een intensief gesprek, maar na een kwartier zijn we tot een heel fijn advies voor dit meisje gekomen. Na het werk heb ik de rest van de spullen opgehaald bij de hotelschool, wat een boel boeketten hebben we gekregen (en ja, toch ook piemelbloemen!). Ik heb kort even met de contactpersoon van de Hotelschool geëvalueerd (de studenten en hun docent hadden het echt geweldig gedaan!), thuis even heel snel de hond uitgelaten en wat gegeten en opgeruimd. Al snel daarna kwam de uitgeefster boeken brengen zodat we zelf nog wat kunnen verkopen aan kennissen die er niet bij waren. Zij en haar man zijn tot een uur of half 6 gebleven. Leuk om nog even na te praten over de presentatie en vooruit te blikken op mijn roman voor volgens jaar. Daarna moest ik me nog voorbereiden voor het boekenbalmaskee in Venlo, waar we om half 8 weer verwacht werden om voor te lezen. Dat was eigenlijk nét wat te veel om er ook nog bij te doen deze week (we zijn nu dus vier dagen achter elkaar met een activiteit buiten werken bezig geweest!), maar wel goed voor het netwerk, want met 16 andere auteurs voorlezen is niet verkeerd. Maar dit duurde en duurde, we waren echt kapot! O ja, ik vergeet nog te zeggen hoeveel reacties we kregen, donderdag en vrijdag al van mensen die in ons boek zijn begonnen of het al uit hebben. Eén en al enthousiasme gelukkig en er staan er zelfs al op bol.com.


http://www.bol.com/nl/p/passie-en-piemelbloemen/9200000001153940/#product_judgement

Daarna volgde een lekker lang weekend. Met een vandaag jarige zoon, dus de neus kon weer even een andere kant op: terras aankleden buiten, inkopen doen. Vandaag doe ik zo min mogelijk, want morgen komt er weer zo'n dubbele dag aan: met eerst werken en dan naar de tv-studio van L1. Wat een heerlijk, maar druk leven!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten