20 januari 2012

Na 2012 komt..

2013...én Matroesjka!



Degenen die mij al wat langer volgen, weten ongetwijfeld dat ik vóór Passie en Piemelbloemen al een andere, psychologische, roman heb geschreven. Een boek dat, voordat het ingrijpend verbeterd is, al een flink aantal afwijzingen bij uitgeverijen had opgelopen.
Maar...afgelopen woensdag kwam het goede nieuws van Uitgeverij Mooi Media: ook  deze roman wordt uitgegeven! Ik ben enorm blij met dit nieuws omdat het schrijven van Matroesjka 'een hele bevalling' is geweest. Er is in de jaren dat ik ermee bezig ben geweest (met tussenpozen uiteraard), enorm veel aan veranderd. Sylvia Beugelsdijk heeft zich in februari 2010 spontaan aangeboden te redigeren, en ook van haar zitten er heel veel uurtjes in. Toen ik Matroesjka dit najaar naar onze eigen uitgeefster stuurde, was ik trots op het manuscript, maar het bleef spannend of de uitgever het ook goed genoeg zou vinden om het uit te geven. En nu is het dan zover: binnenkort mag ik een tweede contract met Uitgeverij Mooi Media gaan tekenen.

Voorlopig zal er geen nieuws over Matroesjka komen, de focus ligt uiteraard op Passie en Piemelbloemen de komende maanden. We hebben hier onze energie hard voor nodig en willen voldoende tijd overhouden om te genieten van alles wat er op ons af gaat komen. Maar ergens in het najaar van 2012 gaan we met de uitgever bij elkaar zitten om ook voor deze roman de wijzigingen door te spreken en een datum voor uitgave te plannen. Want na 2012 komt...2013, én Matroesjka!

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Wat geweldig dat Matroesjka er ook gaat komen. Het ijzer smeden als het heet is, heet dat en ik gun je deze prachtige kroon op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen