18 november 2011

Dit gaat helemaal nergens over!

Ik had echt zin het schrijven van deze blog. Nu eens een keer met een ander thema dan mijn verslaving aan schrijven en lezen.

Al dagen zat er een onderwerp in mijn hoofd...het onderwerp 'kerstpakketten'. Het leek me origineel om eens op te sommen wat ik allemaal al aan onzin voorbij heb zien komen de afgelopen tientallen jaren. Van over-de-datum-gegane-etenswaren tot en met elektrische apparaten die soms niet eens uit de doos zijn gekomen. Bijvoorbeeld een chocoladefonduestel (Ik knoei al zo met 'vaste' chocola, hoe moet dat er uit gaan zien als ik chocola gaan smelten?) Maar over mijn ervaringen met kerstpakketten kan ik niet schrijven omdat een zeer goede vriendin in de kerstpakkettencommissie van mijn werk zit...Ze doet zo haar best ieder jaar iets leuks uit te zoeken...en zij leest mijn blogs.

Geen nood, ik maak genoeg mee om naar een ander onderwerp over te stappen. Iets over de kinderen of echtgenoot. O nee, niet verstandig, zij volgen mijn schriftelijke schreden op de voet via de sociale media.

Wacht, mijn ervaringen met een drukkerij van de week zijn werkelijk hilarisch te noemen. Drie keer telefonisch contact over een opdracht van tweehonderd blaadjes uitprinten, ongelofelijk.
'Wilt u enkelzijdig printen? Ja, dat dacht ik al, want als u dubbelzijdig af wilt drukken, kloppen de paginanummers niet meer.' (???)
Maar ja, over een copyshop kan ik niet schrijven want onder mijn Facebook vrienden heb ik een volger die zich dan afvraagt waarom ik hem niet heb ingeschakeld voor dit klusje, ook maar niet doen dan...(Sorry Ton, NA de ervaring met deze drukkerij kom ik de volgende keer echt naar jullie toe!).

Eens denken, de lol gaat al een heel klein beetje over, ander onderwerp dan..een blog over een heel leuk boek dat ik onlangs heb gelezen? Over nieuwe schrijvers op Ten Pages? O nee, want ik wilde het nu juist eens een keer NIET over schrijven of lezen doen omdat mijn volgers (terecht) denken dat ik het nergens anders over kan hebben.

Sorry dus, deze blog gaat ECHT nergens over. Weet je wat, ik ga op zoek naar mensen die nog niet op hyves, twitter, facebook of andere sociale media zitten, bij voorkeur ook geen internet hebben.
Mocht jij nou toevallig nog zo iemand kennen, geef de naam dan aan me door, ga ik kijken of ik er een leuk stukje over kan schrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten